117. pionýrská skupina Kalich

Home

Podzimní výprava

Tisk

Od poslední výpravy a začátku školního roku uplynula dlouhá doba, přiblížily se nám očekávané dny volna a počasí začalo připomínat podzim. Všechny tyto indicie napovídají, že nastal správný čas na podzimní výpravu. Sešli jsem se v jedno středeční odpoledne a společně se, s večeřemi od maminek a spoustou věcí, vydali do cerhovické základní školy. Cestu jsme, jako vždy, zvládli na jedničku, dorazili do školy, zabrali ta nejlepší místa na spaní a pak zbyl čas už jen na večeři a nějaké to blbnutí v místní tělocvičně.

Ve čtvrtek jsme vstávali kolem osmé hodiny a ještě v pyžamu a s plyšákem v náručí jsme se doplazili na snídani. Pak jsme si zabalili batůžky a sváču a vydali se na výlet. Měli jsem v plánu prozkoumat nejbližší okolí a náš výlet jsme začali zdoláním místní rozhledny. Cestou jsme hráli spoustu her a svačili, pili, čekali na ostatní, však, znáte to… Oběd nás také neminul a když se začalo připozdívat, namířili jsme své kroky zpět do školy. Tam jsme chvíli odpočívali a vstřebávali pojmy a dojmy a když nastal správný čas, s miskou a hrnkem v ruce, jsme začali v kuchyni somrovat něco k večeři. Po večeři jsme se rozdělili na ty čistotné a ty hodné a šli mýt nádobí a sprchovat se. No a pak zbyl čas ještě na nějaké hry, pohádku na dobrou noc a zasloužený spánek.

Další den, tedy pátek, jsme se opět k ránu navzájem vysypali z vyhřátých spacáčků, nasnídali se, zabalili si na výlet a vydali se na cestu. Tentokrát nás čekala trasa o něco delší, ale o to hezčí cíl měla. Měli jsme v plánu dojít na zříceninu hradu Žebrák a vrátit se vláčkem. Plni očekávání a snídaně jsme se tedy na výlet vydali. Zase jsme si zahráli pár her, zastavili na oběd a po chvíli cesty se před námi zjevil výhled na hrad a vidina návratu do školy. Když jsme přijeli, navečeřeli jsme se a zahráli si na obchodníky s akciemi. Pak už jsme si jen poslechli další kousek pohádky o malém princi a spokojeně usnuli.

Čas už se nám začínal krátit, ale na to jsme v sobotu ráno nemysleli a opět se vydali prozkoumávat místní okolí. Se svačinami na zádech jsme kráčeli podzimní krajinou a využili každé louky, kterou jsme se potkali k utracení veškeré naší zbývající energie. Jednou z takových aktivit byl strhující a vyrovnaný souboj v ringu, ovšem nutno podotknout, že vyhráli ti lepší :) Večer jsme někteří opět využili místních sprch, pomohli s nádobím a ještě jsme poslední večer stihli vyzkoušet tělocvičnu a uspořádali soutěž ve zdolávání nejrůznějších překážek.

A pak přišla neděle. Den plný balení, úklidu a návratu do reality. To k tomu ale patří a tak jsem se všemu postavili čelem a díky tomu nám zbyl čas ještě na chvilku vyrazit ven a vydovádět se na blízkých loukách. Jenže dále už to oddalovat opravdu nešlo, nezbylo tedy nic jiného než se vydat na cestu domů. Ve vlaku jsme si užili poslední chvíle našich podzimních prázdnin a když jsme dorazili do Prahy, naše cesty se rozdělily a my se vydali domů.